Wiadomo, że najważniejszym czynnikiem gwarantującym powodzenie każdego działania promocyjnego w terenie jest miejsce jego realizacji. A więc nie tylko oprawa i temat czy atrakcyjna formuła – choć i owszem – ale lokalizacja!
Dlatego zdecydowaliśmy się na działanie w jednym z niewielu takich punktów na marketingowej mapie Polski – które gwarantują najwyższą frekwencję – czyli uzdrowisko Kołobrzeg.
A jeśli już uda się zainstalować tam Akcję na skwerze przy Latarni Morskiej – można mówić o sukcesie absolutnym. Ta nieprzerwana fala wczasowiczów wylewającą się – dosłownie! – ze wszystkich okolicznych uliczek, promenady, plaży, parkowych alejek i falochronu, nie wspominając o tłumach wysiadających ze statków wycieczkowych – wydaje się nie do zatrzymania.
A jednak znalazł się sposób aby ten nieposkromiony tabun zatrzymać! Ten modus to delikatny zapach pieczonej wieprzowiny unoszący się nad placem. Zwabiony kuszącym dymem z Kotła tłum przystaje więc choć na chwilę – ale przeważnie na dłużej – by odwiedzić wszystkie stanowiska kulinarne. A więc i wspomniany Kocioł, i wielką Patelnię, i długiego Grilla, a także by porozmawiać z kucharzami na stoisku warsztatowym. A będąc już posilonym przysiada szczęśliwy turysta na ławeczce by posłuchać artystów na scenie. W międzyczasie zagląda do strefy naukowej by poradzić się dietetyka lub nawet ułożyć sobie odpowiednią dietę, a jeśli jeszcze przybył w towarzystwie dziecka powierza pociechę animatorom na zajęcia kulinarne lub plastyczne. A radość spełnionego konsumenta udziela się i wykonawcom, którzy dzielą się zabawą w przyrządzaniu smakołyków, budząc zachwyt i ciekawość – setek kamer i aparatów.
Ten wesoły zgiełk przyniosła ze sobą do Kołobrzegu w drugiej połowie sierpnia „Wakacyjna Kuchnia z Drobiem”. Pomimo, że odbywała w trudnym czasie reżimu sanitarnego spowodowanego epidemią Covid19 budząc lekki niepokój organizatorów, przywołała tłumy turystów.
Zatem udało się. Smak polskiego drobiu – i to jak podanego! – okazał się orężem nie do pokonania w tej – nierównej przecież – walce o zdrowie i dusze, czy raczej żołądki, konsumentów.
Okres wakacyjny sprzyja jak wiadomo – po przez swoja atrakcyjność – pozytywnemu kształtowania postaw pozytywnych. Ma ta związek z wypoczynkiem, radosną atmosferą i wszelkiej aktywności prospołecznej.
Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem jest realizacja projektu w okresie wakacyjnym, w jednym ze znanych ośrodków wypoczynkowych lub turystycznych.
Z uwagi na gwarantowana frekwencję Akcja Promocyjna WAKACYJNA KUCHNIA Z DROBIEM została zlokalizowana w Kołobrzegu przy Latarni Morskiej. Właśnie to miejsce, z uwagi na Port Wycieczkowy cieszy się olbrzymim zainteresowaniem turystów. Przepływy ludzi są naprawdę wielkie i nie sposób by nie zauważyć takich aktywności kulinarnych jak WAKACYJNA KUCHNIA Z DROBIEM wyróżniających się specjalna zabudową i atrakcjami w postaci działań degustacyjnych czy artystycznych.
Ze względu na epidemię Covid19 wybrano pierwszy optymalny termin na jego realizację czyli w II połowie wakacji, a dokładnie 28 sierpnia 2020. Akcja Promocyjna realizowana jest w formule festynu kulinarnego z pokazami kucharskimi i degustacjami, z programem artystycznym i rekreacyjnym, połączona z edukacją i adresowana przede wszystkim do konsumentów przebywających czasowo na wakacjach ale też do mieszkańców miasta.
Przekazane informacje na temat jakości i walorów zdrowotnych mięsa drobiowego oraz jego przetworów w czterech gatunkach drobiu: Kurczak, Indyk, Gęś, Kaczka, Oraz Podroby zwiększą wiedzę o w/w gatunku mięsa i spowoduje zwiększone zainteresowanie tymi gatunkami mięsa wśród młodych ludzi, a przede wszystkim uświadomią łatwość i szybkość ich przygotowania oraz walory smakowe i walory odżywcze – co jest ważne zwłaszcza w warunkach tzw. kuchni turystycznej.
Wakacyjna Kuchnia trwa nie od dziś! Zachęcamy do przejrzenia materiałów archiwalnych:
Działamy od 750 lat, jesteśmy najstarszym cechem tej branży w Polsce i nieprzerwanie pozostajemy wierny tradycji.
Ogólnopolski Cech
Rzeźników – Wędliniarzy – Kucharzy
Al. Niepodległości 2, 61-874 Poznań
(otwórz mapę)
NIP: 778-103-7271
Nr konta:
62 1020 4027 0000 1402 0735 7926
Organizujemy projekty społeczne na terenie całej Polski. Uświadamiamy konsumentów o pozytywnych wartościach, które niesie dieta z uwzględnieniem mięsa wysokiej jakości. Opieramy się na wiedzy eksperckiej specjalistów z dziedziny technologii żywienia. Dowiedz się więcej: